WAKKER VENLO TRASHHOLD 2017

Stichting Het Raam nodigde Renée Verberne uit om een plan in te dienen voor een kunstproject met een verbindend karakter tussen de stadsdelen dat Venlo WAKKER zou schudden. Zij bedacht het project TRASHHOLD (een verbastering van het engelse woord 'threshold' dat 'drempel' betekent) om aandacht te vragen voor het wereldklimaatprobleem dat nog steeds niet door iedereen wordt erkend en aangepakt.

Verberne koos er bewust voor om het zwerfafval van Venlo tentoon te stellen zoals het is zonder opsmuk of poespas. Het wordt expliciet in zijn originele vorm getoont zoals het ook wordt achtergelaten.

In Venlo wordt al veel gedaan om het afval op te ruimen; meer dan tachtig groepen verzamelen actief zwerfafval.

Renee Verberne

Kunstproject TRASHHOLD
augustus - oktober 2017

In de nacht van 21 / 22 augustus 2017 verrezen op verschillende locaties in Groot-Venlo vijf metershoge metalen korven, tot de nok toe gevuld met zwerfafval.

Rijksweg Noord - Belfeld

Mulkenshofweg - Blerick

Prof. Gelissensingel - Venlo

Raadhuislaan - Tegelen

Veerweg - Velden

VANDALISME

Na plaatsing in de nacht van 21 augustus is in de nacht van 22 augustus brand gesticht door vandalen in het kunstwerk in Velden.